Boże Ciało, przypadające w ostatni czwartek, to uroczystość liturgiczna ku czci Najświętszego Sakramentu. Głównym punktem obchodów jest Msza święta wraz z procesją eucharystyczną ulicami miasta. Uczestnictwo w procesji to okazja do oddania czci Najświętszemu Sakramentowi oraz wyraz wiary w rzeczywistą obecność Ciała Chrystusa pod postacią Eucharystii.
Główne uroczystości w naszej parafii rozpoczęły się Mszą św. o godz. 9,30 w kościele, a następnie zgromadzeni wierni przeszli ul. Zieloną, Płk. Dąbka, Benisławskiego, Karpińskiego, Wittekówny, Bosmańską, Białą, Modrą, Zieloną do kościoła. Po drodze procesja zatrzymywała się przy czterech ołtarzach na ulicy Benisławskiego – pawilony; przy krzyżu przy Stolarskiej; przy ołtarzu na ulicy Modrej; oraz ołtarzu przy kościele. Wdzięczni Panu Bogu za dobrą pogodę, księżom za oprawę liturgiczną procesji, bardzo dziękujemy za zaangażowanie się wspólnot parafialnych, wiernym za udekorowanie całej trasy i swoich okien, dzieciom, które w tym roku po raz pierwszy przystąpiły do komunii św. i wzięły udział w procesji w strojach komunijnych, lektorom, ministrantom, osobom które swoim śpiewem uświetniły uroczystość, odpowiedzialnym za nagłośnienie, przedstawicielom Semper Fidelis, którzy wspólnie z patrolem Policji z Gdyni-Obłuża dbali o nasze bezpieczeństwo podczas przemarszu drogami osiedla, Wam wszystkim, którzy swoim uczestnictwem daliście świadectwo wiary… Dobrze, że jesteście...
* * *
Bezpośredni przyczyną ustanowienia uroczystości Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, czyli Bożego Ciała, były objawienia Julianny Cornillon z Francji, która w 1209 r. miała widzenia jasnej tarczy księżyca z zarysowaną ciemną plamą. Widzenia te zostały zinterpretowane jako skutek braku wśród świąt kościelnych dnia poświęconego Najświętszemu Sakramentowi. Pod wpływem tych widzeń biskup Robert w 1246 r. ustanowił takie święto dla diecezji Liege. W 1252 r. zostało ono rozszerzone na Germanię. W 1264 r. papież Urban IV bullą "Transiturus" ustanowił święto Bożego Ciała dla całego Kościoła. Stało się to rok po cudzie eucharystycznym w Bolsenie - wówczas zaczęła krwawić hostia w rękach księdza wątpiącego w transsubstancjację (przemiana chleba i wina w ciało i krew Jezusa Chrystusa). Korporał, na który spadły krople krwi, jest przechowywany w katedrze w miejscowości Orvieto. Jako pierwszy obchody święta Bożego Ciała w Polsce wprowadził w diecezji krakowskiej w 1320 r. bp Nanker. Już w XIV w. procesje odbywały się w Płocku. W późnym średniowieczu i renesansie największym sanktuarium kultu Bożego Ciała w Polsce był poznański kościół Bożego Ciała. Na termin obchodów Bożego Ciała wyznaczono czwartek w oktawie Trójcy Przenajświętszej. Z powodu śmierci papieża Urbana IV jego bulla w tej sprawie nie została ogłoszona. Uczynił to dopiero papież Jan XXII w 1317 r. Już w XIV w. procesje odbywały się w Płocku. W późnym średniowieczu i renesansie największym sanktuarium kultu Bożego Ciała w Polsce był poznański kościół Bożego Ciała. Głównym celem obchodów Bożego Ciała jest publiczne wyznanie wiary w obecność Jezusa Chrystusa w Najświętszym Sakramencie, oddanie mu czci i podziękowanie za łaski płynące przez ten sakrament, a także przebłaganie go za zniewagi wyrządzone przez słabość i oziębłość ludzką oraz bluźnierstwa niewiernych. Od czasów reformacji, która zakwestionowała obecność Chrystusa pod postacią chleba i wina, procesje Bożego Ciała stały się manifestacją wiary. Na czele procesji niesiona jest zawsze monstrancja z Najświętszym Sakramentem. Monstrancja to drogocenne naczynie, w którym do adoracji wiernych wystawiany jest chleb eucharystyczny. Nazwa "monstrancja" wywodzi się od łacińskiego słowa oznaczającego "pokazywać". Monstrancja używana jest od XIV wieku, ale głównie tylko w Kościele katolickim, podczas wystawiania i procesyjnego obnoszenia hostii, tj. podczas Bożego Ciała. Początkowo miała ona kształt wieży gotyckiej, a w okresie baroku powstał typ monstrancji - słońca, który znamy do dziś. Procesja z monstrancją zatrzymuje się kolejno przy czterech ołtarzach. Ołtarzy jest tyle, ilu było ewangelistów. Na każdym przystanku czytane są fragmenty z jednej Ewangelii, a więc po kolei - Mateusza, Marka, Łukasza i Jana. Boże Ciało w Polsce jest dniem wolnym od pracy. We Włoszech np. jest normalnym dniem pracy. Kiedy w 1870 r. przestało istnieć Państwo Papieskie, zrezygnowano wówczas z organizowania procesji w Wiecznym Mieście. Zwyczaj ten przywrócił dopiero Jan Paweł II w pierwszym roku swego pontyfikatu. Jego następcy tradycję tę podtrzymali .